יום שני, 11 באפריל 2011

ישראל היום - התיקים יצאו מהאפלה - תקרית רוזוול - הדלפות ויקיליקס

מסמך FBI משנת 1950 שנחשף אתמול: "צלחות מעופפות נמצאו בניו מקסיקו ובתוכן שלוש גופות בגובה 90 ס"מ" • האם הקונספירציה תתברר כנכונה?

אלי לאון וסוכנויות הידיעות

האם נמצאה התשובה לשאלה הנצחית לגבי היותנו לבד ביקום? מסמך רשמי שנכתב בעבר על ידי סוכן FBI פעיל מאשר לכאורה את אחת מתיאוריות הקונספירציה הגדולות של המאה ה-20, בנוגע לנחיתת חייזרים ליד העיירה רוזוול במדינת ניו מקסיקו בארה"ב בקיץ 1947.

הדו"ח, שנכתב על ידי הסוכן גיא הוטל, פורסם על ידי סוכנות החקירות הפדרלית האמריקנית במאגר מידע אינטרנטי פומבי המכונה "הכספת" (The Vault). הוא נכתב ב-22 במארס 1950 והופנה למנהל הבולשת. תחת הנושא "צלחות מעופפות" כתב הסוכן הוטל כי חוקר צבאי העביר לסוכן מיוחד אחר מידע לגבי חקירת חיל האוויר האמריקני ובו צוין כי "שלוש צלחות מעופפות נמצאו בניו מקסיקו".

הסוכן הוטל כתב כי הצלחות המעופפות תוארו כ"עגולות בצורתן עם מרכזים מוגבהים בקוטר של כ-15 מטרים". הוטל מוסיף כי בכל אחת מאותן צלחות מעופפות היו "שלוש גופות בעלות צורה אנושית אך בגובה של 90 סנטימטרים. הן היו לבושות בד מתכתי ממרקם עדין, וכל גופה היתה חבושה בצורה דומה לחליפות של טייסי ניסוי".

החוקר הצבאי שהעביר את המידע לסוכנות הפדרלית טען כי הצלחות המעופפות נמצאו בניו מקסיקו "לאור העובדה שהממשלה האמריקנית הפעילה רדארים רבי-עוצמה באזור זה וההערכה שהרדארים שיבשו את מערכות השליטה של הצלחות". למרות הטענות של המודיע האנונימי, המפעיל שלו ב-FBI, כך נכתב בדו"ח, לא ניסה לקדם את החקירה ולבדוק את אמיתותה.

המסתוריות של "אזור 51"

עיירת רוזוול הפכה למוקד עלייה לרגל של רודפי חייזרים וחובבי תיאוריות קונספירציה מאז חודש יולי 1947, לאחר שהתפרסמו ידיעות על התרסקות צלחת מעופפת במדבר בקירבת בסיס צבאי. הטענות בנוגע להתרסקות מהחלל החיצון פורסמו גם בעיתון המקומי "רוזוול דיילי רקורד" בעקבות עדויות של חוואים ותושבים באזור.

ב-8 ביולי נכתב בכותרת הראשית של העיתון כי "בסיס חיל האוויר ברוזוול לכד צלחת מעופפת במרחב רוזוול". אחת הטענות המרכזיות היתה כי שרידי הצלחת המעופפת הועברו לבסיס הצבאי האמריקני הסודי "אזור 51", שם מפותחות טכנולוגיות המתבססות על "טכנולוגיות חוצניות".

במשך השנים טען הצבא כי לא היה מדובר בצלחת מעופפת, אלא בשרידים של כדור פורח ניסיוני. למרות זאת, תיאוריות הקונספירציה רק גברו, והמקרה שימש השראה לספרי מדע בדיוני, לסדרות טלוויזיה כמו "תיקים באפלה", "רוזוול" ולסרטים הוליוודיים.


ישראל היום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה